تعمیر فرگاز

تعمیرات لوازم خانگی

تعمیر فرگاز

۴ بازديد
فر گرم نمی‌شود
اگر فر اجاق گاز کلاً روشن نمی‌شود، یک مشکل اساسی وجود دارد. اما چند علت ساده که چرا این اتفاق افتاده وجود دارد.
 
علت:‌ در فرهای گازی، جرقه‌زن معیوب است.
 
تعمیر: برای اینکه بفهمید که مشکل از لوله‌های گاز نیست، می‌توانید یکی از اجاق‌های گاز را امتحان کنید که ببینید گاز می‌آید و جرقه‌ها کار می‌کنند. وقتی دمایی را برای فر گازی تنظیم می‌کنید، باید صدای ضعیف کلیک که همراه صدای جرقه‌زن است بشنوید.
 
اگر صدای اشتعال گاز را نمی‌شنوید و صدای کلیک متوقف می‌شود، فر را خاموش کنید و تعویض جرقه‌زن را بررسی کنید. این کار در مدل‌های مختلف فرق می‌کند، اما معمولاً فقط لازم است که برق را قطع کنید، چند تا پیچ را باز کنید، سیم را جرقه‌زن را در آورید و جرقه‌زن جدید را وصل کنید و همه چیز را دوباره ببندید
علت:‌ اگر فر برقی دارید، شبیه جرقه‌زن گاز، نیز المنت‌های گرمایی ممکن است شکسته شوند یا به مرور زمان فرسوده شوند. تشخیص این مشکل فقط با بررسی چشمی مشخص می‌شود که اگر المنت‌های گرمایی قرمز می‌شوند.
 
تعمیر: اگر المنت‌ها به صورت کامل سرخ نمی‌شوند یا اصلاً سرخ نمی‌شوند، زمان تعویض یک یا هر دوی آن‌ها فرا رسیده است. این کار را در مدت زمان چند دقیقه با استفاده از المنت جدید و یک آچار انجام دهید. برق را قطع کنید، پوشش‌ها را در آورید، پیچ‌های نگهدارنده‌ی المنت‌های گرمایی را باز کنید، المنت معیوب را در آورده و المنت‌های جدید را قرار دهید و پیچ‌ها را ببندید و پوشش‌ها را قرار دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.